Sommigen onder jullie kennen mij min of meer uit een ietwat ver verleden .
Veelal onder de groep die tijdens enkele gezamenlijke toerritten een ietwat ' strak toeristisch ' tempo erop nahielden .
Waarschijnlijk ook op andere manieren ...
Sinds 2019 behoor ik tot de groep motorrijders die ' gevallen ' zijn , lees , een zwaar ongeluk gehad
Wel heeft dit ervoor gezorgd dat ik de moto toen , na een tijdje , heb verkocht en geen zin meer had in het motorrijden .
Sindsdien heb ik rondgesjeest met een tweezit cabrio .
Maar , die cabrio , dat is niet helemaal hetzelfde . Ook fijn hoor , zeer zeker , maar toch .
Dus een moto dan toch maar weer ? Maar dan ...welke ?
Gezien ik al enkele jaren niets meer volg van nieuwe motoren en trends , dacht ik , waarom zou ik de "experten " van dit forum niet hun ideeën vragen ?
Wat zoek ik ?
- Een moto die betaalbaar moet zijn , nieuw of een goeie tweedehands . Budget is tot max 10-12000 € maar minder is altijd plezanter .
- Een wendbaar , lichtrijdende machine .
- Niet een brutaal geweld motor . Daarmee bedoel ik niet zoals ne Suzuki SV1000 of Duc Monster S4
- Niet een kruisraket alla K1300S , met al die trajectcontroles overal .
- Moet dienen om een dag /weekend tripje te kunnen doen en een weekje vakantie per jaar .
- Moet comfort leveren , leeftijd zeg maar van mezelf . Een sporttourer is nog ok , een chopper vanzeleveni , en een racebanaan ook ni . Cruise control lijkt me wel plezant
- Woon-werkverkeer ga ik niet meer doen , dus daar moet geen rekening mee gehouden worden .
Zelf ben ik aan't kijken richting die CFmoto's . Die 800 MT of ook die MT450 . Vriend van me ( van die weekje vakantie 's ) heeft een motorgarage gestart en verkoopt die .
En de Moto Guzzi V85TT lijkt me ook wel wat .
Motoren waar ik in't verleden mee gereden heb :
- Yam 600 div , iets te weinig power
- Suzuki GSX1100G , teveel boot gehalte in de bochten
- BMW R1100S ( 2 maal ) : eerlijk , geweldig goeie motor
- Suzuki SV 1000 / Duc Monster S4 : te brutaal
- Honda VFR1200X en Honda CBR1000F : goed maar ietwat saaie moto's
- BMW K1300S : beste moto ooit gehad
- BMW R nine T , heel goed maar zo spartaans .
Dus , shoot , elke input wordt gewaardeerd !
Robman