Maar, laten we maar zeggen MAAR, bij mijn auto zit er dus een Drift modus op
Eerst moet ik manueel de elektronische stabilisatie (ESC) en tractiecontrole (ETC) uitschakelen , moet de auto in sportstand gezet worden en als ik dan de rem indruk en beide flippers aan het stuur 3 seconden aantrek dan schakelt de auto bijna alle rijhulpsystemen uit zoals Cruise Contol, Lane keeping enz.... daarna schakelt de auto over in 2WD dus enkel vermogen en remmen op de achterwielen en activeert het Elektronische gelimiteerd slipdifferentieel (e-LSD) om gemakkelijk te driften met een kleine stuurwielhoek en kleine gaspedaalrespons....
Dit doet me denken aan mijn eerste auto, zo'n vierkante Lada, die had ook 0 veiligheidsvoorzieningen en als het wat nat lag kon je zonder de minste moeite ook driften door de bochten, alleen had ik dit niet verwacht bij een moderne EV.
Ga ik dit nu morgen direct proberen, ik denk het niet, zal ik het ooit proberen, misschien wel als ik het ergens heel veilig kan doen zodat ik morgen niet op Youtube sta als ik probeer te driften maar tegen de lantaarnpaal terecht gekomen ben